Wednesday, April 12

Työn alla - Working on these

Ajattelin listata tähän mitä kaikkea minulla on tällä hetkellä työn alla, sekä selventääkseni omaa päätäni että antaakseni mahdollisille lukijoille tilaisuuden kurkistaa neulekoriini (ei puhettakaan että kaikki tämä oikeasti mahtuisi yhteen koriin!).
I thought it would be good to write a list of all the thingies I'm working on at the moment. It'll help clear my head and you'll also get to take a look at my messy menu.

Fifi-huivi x 2 (toinen Gjestalin Topp Mohairista, musta, ja toinen punakirjavasta mohairlangasta...Mohair Lux? En muista tähän hätään enkä jaksa käydä katsomassa)
Fifi scarf (two of them), the pattern is from ullaneule.net. Both are made of mohair yarn, one of them is Gjestal Topp Mohair (black), the other one is a raspberryish hue, I cannot remember the name of the yarn, but I'll check it and tell you when I get to add photos.

Unisukat ohuesta, alesta ostetusta konelangasta, jossa ei ole juurikaan tunnistettavia tuotetietoja. Ohje uudesta Knittystä, Hedera.
Hedera socks, from the new Knitty magazine. I got the (machine) yarn from a sale, and I can't find any proper product info.

Virkattu mohairjakku ja vielä aloittamatta oleva suorakaiteen muotoinen mohairneulehuivi, molempien ohjeet Suuri käsityölehti, tarkistelen numerot kunhan saan tänne kuvia noista.
There's a crocheted mohair cardigan. And then there's also a rectangular mohair shawly thingie which I haven't started yet. The patterns are from the Finnish magazine Suuri Käsityölehti.

Very tall socks Knittystä; lankana Gjestalin Maija, luonnonvalkoisella, marjapuuron värisellä ja tumman lilalla kahden kerroksen raitoja, voi olla että teen nilkasta alaspäin pelkällä tumman lilalla.
Very tall socks from knitty.com, the yarn is Gjestal Maija. I use three colours, the stripes are 2 rounds each. I'll add photos soon.

Uudesta Vogue Knittingistä ajattelin tehdä sen Epsteinin suunnitteleman nauhalankapuseron, jossa on vaaleanpunainen suunnittelema pitsi helmassa, valkoinen lanka on jo, mutta muiden kanssa pitää vielä vähän säätää.
In the new issue of Vogue Knitting there was this pretty ribbon yarn top designed by Epstein (the one with a girly, rosy lace edge). I've already got the yarn for the main pieces, but I'm still looking for a good one for the sleeves and the lace.

Hello Yarnista pääkallolapasia kavereille (minua on pyydetty tekemään jo ainakin kahdet, ja vielä useampi on halunnut tietää mistä malli löytyy, jotta voivat kutoa itselleen samanlaiset!), itselle valmistui jo pari mustasta seiskaveikasta ja pinkistä Moniraidasta, kuvakin tulossa.
Pirate Mittens from helloyarn.com. I've already made a pair for myself, using black and multicoloured pink. Now I've got a few friends who want me to knit them a pair of their own. And a few friends who want to make a pair themselves. I smell a town-wide trend here...

Kaverille valmistui jo itse suunniteltu pipo pinkinkirjavasta Samos-langasta, sille seuraksi on tekeillä lapaset, myös itse suunnitellut. Kuvia tulossa näistäkin.
I've also designed and knit a hat for a friend, and there's going to be a pair of matching mittens too. I'll add some photos soon.

Olen varma että minulla on lisää projekteja joita en vain muista tällä hetkellä. Huokaus. Osaisinpa joskus vain tehdä yhden asian kerrallaan. Mutta kun sitten siitä tulisi niin tylsää! ja ja...
I'm sure there are more projects I'm working on. I just can't remember them all at the moment. Whoa. Sometimes I wish I could just take one thing at a time. But that'd be boring, right? Right?